31 januari, 2014

Innerstaden av Lund


4 kommentarer:

  1. Hej,
    Jag tecknar också runt om i skåne ibland. Ni har ingen "om oss" sida eller för den delen något typ av schema så att man kan glatt dyka upp och teckna med er eller så? Jag kan inte hitta någon. :(
    Bor utanför Eslöv men jobbar i Malmö.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olaf Johansson19 mars 2014 10:25

      Hej Nisse, tyvärr inte. Sedan sidan lades upp har aktiviteten varit sporadisk med mycket få organiserade träffar. Tror att vi är för få, samtidigt har jag upplevt att det varit svårt att få folk intresserade. Har du någon idé om hur man kan få upp entusiasmen är jag idel öra.

      Radera
    2. Faktiskt har jag det. För några år sedan var jag med i en grupp som tecknade ca 1 gång i månaden. De simplifierade det hela väldigt mycket genom att på hemsidan ha ett enkelt schema. De brukade mötas efter jobbet, mitt i veckan, på stan i en pub. Iden var enkel, vi berättar när vi möts upp, vem som helst kan komma, det är bara att dyka upp. Man köper själv något i baren om man vill ha och sedan sätter sig alla runt och tecknar.
      Det är precis vad jag hade gjort i ditt fall. Ha en favorit bar eller något som är öppet på kvällen, nära en tågstation och sedan be folk dyka upp om de känner för det. Inget tvång på föranmälan, dyker 2 upp, jätte trevligt, kommer 30 ännu bättre.
      Sedan brukade någon ta en eller två bilder under kvällen på folk som tecknade eller deras bilder och nån dag senare så kom de upp som en uppdatering av hemsidan, så att de som var med kan se vad alla gjorde, men även spara bilderna om de vill.
      Jag hade rekomenderat att sätta upp lappar med schemat i konstnärsbutiker i regionen och på aktivitetskalendrar som visitskane.com och andra liknande saker, så att du drar in folk som inte vet att ni finns. Ända anledningen till att jag hittade er var för att jag råkade läsa en artikel som refererade till en konstnär från huvudgruppen och klickade mig vidare. Det måste bli synligare att ni finns.
      Det finns massor med tecknare i regionen som hade tyckt det var jätte skoj att vara med och mötas nån gång då och då. Sen behöver de kanske inte bli riktiga medlemmar innan de blivit "stammisar" på mötena. Sen om man vill göra vissa utflykter så kan man lätt lägga in dem i schemat på tex en helg.
      Bara ett förslag. Har sett detta konceptet fungera för många grupper.

      Radera
    3. Tack för dina idéer! Vill du jag ska lägga till dig på bloggen kan du mejla mig på nollsnabelateliapunktcom

      Radera