20 juli, 2012

Long face

”You’ve drawn my face too long!” my son exclaimed when he saw this sketch. ”You always make faces to long.” Just wait, I thought, next time I’m going to make your face round as a football. Have you never heard about ”freedom of art” or of Alberto Giacometti? Now there’s an artist that really made long faces. He would have turned your head into a USB memory stick. But of course, I didn’t say all this. All I said was: ”You’re right, next time I’ll get it right.” Never argue with the model.

6 kommentarer:

  1. Hej,

    Var ser man när och var ni kommer att träffas? Jag har fortfarande inte haft möjlighet att vara med men hoppas fortfarande!

    SvaraRadera
  2. Hej! Det är svårt att säga. Vi har inget schema längre och ingen skissträff är inplanerad. Men när vi väl bestämmer oss, skriver vi om det här på bloggen, och då hoppas jag du har möjlighet att komma. Vill du publicera dina skisser här? Mejla mig i så fall.

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack för svar. Då vet jag. Jag har inga skisser som jag vill puliceraa just nu, men det kanske kan bli senare. I så fall återkommer jag.

    SvaraRadera
  4. wonderful photos!!!! really country side impact, adore your current outfit therefore fashionable and wonderful!!!
    Cheap RS Gold



    Buy Guild wars 2 Gold

    SvaraRadera
  5. Hej! Det är svårt att säga. Vi har inget schema längre och ingen skissträff är inplanerad. Men när vi väl bestämmer oss, skriver vi om det här på bloggen, och då hoppas jag du har möjlighet att komma. Vill du publicera dina skisser här? Mejla mig i så fall.buy Guild wars 2 gold
    Buy guild wars 2 gold

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att ni inte har några skissträffar längre. Chansen att mötas verkar närmast obefintlig.I synnerhet när jag tänker bosätta mig i Frankrike för ett år åtminstone.

      Radera