12 november, 2011

Snabbskisser på Lilla Torg

Runt Lilla Torg i Malmö ligger mängder med fik, barer, pubar och restauranger. Hit går man för att äta och dricka, året runt. I lördags träffade jag Åsa och Robert här för att skissa och vi hittade ett par inrättningar som hade fönsterplatser där man kunde sitta med kaffet i ena handen och pennan i den andra.



I början visste jag inte vad jag skulle rita. Torget var tomt förutom en stor julgran och människorna passerade med raska steg förbi vårt fönster. Jag hann knappt rita deras mössa förrän de var utom synhåll.


Jag bytte strategi och penna – lade blyertspennan åt sidan och använde bredsidan på en krita för att snabbt kunna fånga gestalterna under de få sekunder jag hade på mig. Det gick bättre. Men det är ingen slöskissning. Adrenalinet skjuter fart och jag kom flera gånger på mig själv med att svära högt över folk som ändrade riktning eller på annat sätt krumbuktade sig.


Vi höll på hela eftermiddagen och det blev många timmars skissande och diskussioner om bildskapandets mörka och ljusa sidor. Om en månad, den 17 december träffas vi igen. Då i Helsingør. Kom med om du har lust!

1 kommentar:

  1. this appears like you'd an infinitely more fantastic weekend break compared to my very own! ' ', we invested this learning with regard to finals. ughhh.
    beautiful weblog, incidentally!

    Fifa 14 Coins
    elo boost

    SvaraRadera